Ööjooks 2013

/
17 Comments
Kui kohe ei kirjuta, siis jääbki venima. Olen siis üks kordki sellel aastal tubli.

Alustame sellest, et Ööjooks on (without a doup) kõige lahedam jooksuüritus. Korralik võistlus on täiuslikult ühildatud meelelahutusega. See tähendab, et tõsised jooksjad saavad korralikult/kvaliteetselt võistelda ning ülejäänud melu nautida.


Sellel aastal sain startida esimesest grupist. Rinnanumbriks oli 23. Peale stardipauku asusin hea enesetunde tempoga teele. Ei mingit ähkimist/puhkimist. Esimese km läbisin koos parimate naistega. Mõtlesin, et äkki olekski mõistlik nende temposse jääda, aga miski sundis ikka rohkem pingutama. Nii astusingi sellest grupist välja ning asusin üksinda, omas tempos, edasi rühkima. Kilomeetriajad umbes 3:30 - 3:35.

300m kaugusel ees paistis neljaliikmeline punt. Olin veendunud, et need tüübid on minu jaoks juba läinud. Mõne aja pärast tundus, et jõuan neile siiski tasapisi lähemale. Vahe vähenes aega mööda umbes 50-le meetrile ning siis jäi pidama. Jooksin üksinda nende sabas umbes 4km. Lõpuks tegin otsuse, et spurdin ja püüan nad kinni. Mõeldud tehtud. Haiget ma selle kerge kiirendusega endale ei teinud.

Igal väiksel tõusul liikusin ma grupist veidi ette ning langustel tuldi mulle väga kerge sammuga järele. Endiselt ei oska ma mäest alla joosta. Hirm, et mäest alla joostakse lihtsalt eest ära oli suur. Nii pidingi end igal tõusul igaks juhuks pisut lõhkuma.

Neljateistkümnendal km-l pudenesid grupist kaks meest. Lasime edasi kolmekesi. Rajal hõigati pidevalt, et oleme kohtadel 12-14.

Hoidsin tempol silma peal. Nii kui km ajad kukkusid 3:40 lähedale võtsin juhtimise enda peale ja tõstsin tempo tagasi 3:30/35 peale. See toimis, teised tulid ilusti kaasa.

17 kilomeetril, peale viimast joogipunkti, oli pikk lauge tõus. Mõtlesin, et kui ma nüüd ei lähe, siis jääb kõik lõpu peale. Tõstsingi tempot ja vajusin vaikselt eest ära. Tegelikult tundsin end isegi halvasti (nagu reetur), sest olime tiimina pea 14km tublit koostööd teinud. 

Tagasi vaadata ma ei julgenud. Oli jäänud veel 4km joosta ja mina oleksin justkui lõpuspurti alustanud. Kell näitas 3:25-27 min/km. Kerge hirm oli nahas, sest trennis tulevad 500 meetriste intervallide ajad mäest alla joostes samasse kanti. 

Oli raske, aga kordasin endale, et nüüd kannatad lõpuni. Linna jõudes oli õues juba hämar. Rajale keeras ette üks buss ja hiljem veel üks veoauto ning siis veel koperdas mingi rahvas üle tee. Kokku kaotasin selle korduva pidurdamisega viimastel km-l tempos 10 sekundit. Lõpusirgel hüüdis mingi tüüp, et tagant tulijaid on vaevu näha. Siis lahtus ka hirm ning sain muretult lõpuni joosta. Aeg 1.16:14, koht 12. Eelmise aasta tulemust parandasin 6 minuti võrra.




Kogu jooks oli peaaegu et täiuslik. Kui aga esimestega aegu võrrelda, siis on veel jube palju arenguruumi. Parima tunde andis just see, et ma ei lagunenud jõu ja tempo mõttes mitte kordagi. Väga ühtlane jooks, kui ei eksi siis ilmselt ka kerge neg. split.

17 kommentaari :

  1. Tervitused :) Väga super tulemus! Esimese 12 seas, võid enda üle uhke olla, kogu eliit oli ju kohal ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tore oli Sind ka lõpuks ära näha! :) Aitäh!

      Kustuta
  2. tõesti väga super, mõne aastaga nii kõva areng. Kuidas geelide tarbimisega oli, said ilma hakkama?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hei,

      12km jagati raja ääres isostari geele. Meie väikese grupi kõik mehed krabasid endale ühe. Mul tuli hirm nahka ja sõin ka enda kaasa võetud geeli ära. :)

      Nagu ma kirjutasin, siis sellist tühjaks jooksmise tunnet sellel võistlusel ei tekkinudki. Arvan, et see geel töötab minu puhul pigem nö. peas. :)

      Kustuta
  3. Tõsi, üks lahedamaid meelelahutus- ja jooksuüritusi.

    VastaKustuta
  4. Üldiselt nii lühikesel maal ja nii kiiresti joostes ei oma geelide tarbimine mingit tähtsust. Organismi enda glükogeenivarudest jätkub umbes kaheks tunniks. Mina seekord pidin ka tunnistama Indreku paremust päris tuntavalt, kuid ei näinud mingit vajadust geeli tarbimiseks. Isegi spordijooki seekord ei võtnud-ainult vett.
    Aga muidu supertulemus. Jätka samas vaimus, et iga hommik joostes tööle ja pärast tagasi. Ja näed meil oli õigus, et arengu tagavad intensiivsus ja maht käsikäes, mitte ühtlane aeglane tiksumine.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul läks vett ka ainult suu märjaks tegemiseks. Ilm soosis jooksu.
      Intensiivsus ja maht tõesti toimivad! :)

      Kas sa olid nr. 15 Lauri Luik?

      Kustuta
    2. Ei ma veits kehvem jooksumees nr. 22 ehk eelmine aasta sinu ees lõpetanud Lauri Valdmaa. Minul see aasta lennukust ei olnud, kuna natuke olen viimaste treeningutega vinti üle keeranud ja pooleteise nädala tagusest heast minekust olid jooksuks vaid riismed järgi.
      Tänagi tegin pikema 27km treeningu ja ei oleks uskunud, et aeglases tempos sörkides nii ära väsin.

      Kustuta
    3. Väga hea et ütlesid, olen pidevalt mõistatanud. :)

      Äkki ei oleks pidanud veel kohe nii pikka peale tegema, kui vint juba varem üle sai keeratud.

      PS! Pärnu, Pärnu, Pärnu!

      Kustuta
  5. Väga kõva jooks. Vaata, et Sa endale nüüd suure õhinaga liiga ei tee. Puhkuse osatähtsus on nii kõva taseme juures väga tähtis. Kas jooksid ikka fivefingersitega?
    Tervitades Martin

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänagi on veel jalad puised, kuigi olen juba 80km ratast ja 20km jooksu peale teinud.

      Jooksin New Balance 10v2-ga. Väga õhukese tallaga ja hästi kerged minimalistlikud jooksujalatsid.

      http://linx4.com/m/mr10yb2-gallery.jpg

      Kustuta
  6. Tohoh! Ülikõva tulemus ju! Kuidas siis nii, et noormees kontoripingilt on jõudnud jooksueliiti?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eliit on kahjuks veel kaugel kaugel!
      Küll see päev tuleb! ;)

      Kustuta
  7. Tõesti väga kõva tulemus! (y)

    Varsti hakkavad poodiumikohad paistma. Paistavad praegugi, kui õiged võistlused valid.;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tulemus (aeg) motiveerib rohkem kui poodiumikoht. ;)

      Parem teen veel aastake/kaks korralikult tööd, küll siis õnnestub asjalike poodiumitel seista.

      Kustuta
  8. Peaks ka selle ööjooksu ära proovima. Kuulen igalt poolt ainult positiivset selle kohta.. :) Kõigepealt tuleb muidugi jooksmist armastama hakata!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi! :)

      Jooksmise nautimiseks kulub umbes kaks rasket nädalat. Need 14 päeva tuleb lihtsalt üle elada. Sundida, motiveerida, kannatada jne.

      Aga ma luban, et siis läheb lihtsamaks. Sealt edasi on juba raske pidama saada. ;)

      Palju edu! :)

      Kustuta

Toetab Blogger.